iphone app
android app
iphone app android app
Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2016
μελομακάρονα

Η θρεπτική αξία των Χριστουγεννιάτικων γλυκών


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Οι γλυκοί πειρασμοί στις γιορτές των Χριστουγέννων είναι πολλοί στους οποίους εάν αφεθούμε χωρίς περιορισμούς θα μας οδηγήσουν σε σημαντική αύξηση  κιλών και λίπους.

Φυσικά δεν πρέπει να στερηθούμε τις αγαπημένες μας λιχουδιές αλλά πρέπει να προσέξουμε τις επιλογές μας.

Σας παραθέτουμε μερικές πληροφορίες για Χριστουγεννιάτικα γλυκά. Βασιλόπιτα: Τύπου κέικ

Σύσταση ανά 100grΕνέργεια: 350KcalΟλικά λιπαρά: 18gr.Κορεσμένα λιπαρά: 9grΜονοακόρεστα λιπαρά:  6grΠολυακόρεστα λιπαρά: 4grΧοληστερόλη:78Νάτριο: 308mg 

 Βασιλόπιτα: Τύπου τσουρέκι

Σύσταση ανά 100grΕνέργεια: 255 Kcal Ολικά λιπαρά: 12grΚορεσμένα λιπαρά: 4grΜονοακόρεστα λιπαρά:  5grΠολυακόρεστα λιπαρά: 3grΧοληστερόλη:65Νάτριο: 105mg

Υπάρχουν δύο ειδών βασιλόπιτες, τύπου κέικ και τύπου τσουρέκι. Η βασιλόπιτα τύπου τσουρέκι περιέχει πολλές αντιοξειδωτικές ουσίες χάρη στη μαστίχα και στο πορτοκάλι που έχει ως συστατικά. Έχει μικρότερη περιεκτικότητα σε νάτριο, το οποίο είναι υπεύθυνο για την αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Επίσης η ποσότητα βουτύρου που περιέχει είναι μικρότερη σε κορεσμένα λίπη σε σχέση με την βασιλόπιτα τύπου κέικ.

Η βασιλόπιτα τύπου κέικ αυξάνει τη χοληστερόλη στο αίμα που είναι ένοχη για καρδιαγγειακές παθήσεις. Πρέπει όμως να αναφέρουμε ότι αποτελεί καλή πηγή ασβεστίου λόγω του γάλακτος και των αμυγδάλων, συστατικό απαραίτητο για τα οστά και τα δόντια. 

 Μελομακάρονα

Σύσταση ανά 100grΘερμίδες: 365kcalΠρωτεΐνες: 3,6grΟλικό λίπος: 19,1grΚορεσμένο λίπος: 2,5grΜονοακόρεστα λιπαρά:11,5grΠολυακόρεστα λιπαρά: 4grΧοληστερόλη: 0

Τα μελομακάρονα λόγω του ελαιολάδου και των καρυδιών αποτελούν καλή πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών όπως βιταμίνη Ε,  η οποία ασκεί καρδιοπροστατευτική δράση. Το μέλι είναι ένα τρόφιμο πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σε σίδηρο αλλά και σε φυλλικό οξύ.

Έχει αντιμικροβιακές ιδιότητες και ενισχύει την νευρική λειτουργία του οργανισμού.  Στα μελομακάρονα προσθέτουμε γαρύφαλλο το αποτελεί σημαντική πηγή φωσφόρου, μαγνησίου και καλίου. Βοηθάει σε περιπτώσεις μυϊκών σπασμών.


Κουραμπιέδες

Σύσταση ανά 100gr

Θερμίδες: 463kcal

Πρωτεΐνες: 7.8gr

Ολικό λίπος: 26.9gr

Κορεσμένο λίπος: 12.6gr

Μονοακόρεστα λιπαρά:9,5gr

Πολυακόρεστα λιπαρά: 2,9gr

Χοληστερόλη: 80

Οι κουραμπιέδες περιέχουν μεγάλη περιεκτικότητα ζάχαρης η οποία αποτελεί απειλή για τα δόντια αλλά και για την αύξηση του βάρους. Περιέχουν βούτυρο το οποίο αυξάνει την χοληστερόλη του αίματος. Η αύξηση της χοληστερόλης έχει συνδεθεί με πολλά νοσήματα. Τέλος αποτελούνται από πρωτεΐνες βιολογικής ποιότητας οι οποίες αποτελούν δομικό συστατικό του μυϊκού συστήματος.


Κανταΐφι

Σύσταση ανά 100gr

Ενέργεια: 395kcal

Πρωτεΐνη: 4,6gr

Ολικά λιπαρά: 23,6 gr

Κορεσμένα λιπαρά: 7,6gr

Χοληστερόλη: 27 gr

Στα σιροπιαστά γλυκά χρησιμοποιείται βούτυρο που είναι πλούσιο σε χοληστερόλη, τριγλυκερίδια αλλά και κορεσμένα λίπη. Μπορείτε να το αντικαταστήσετε με ελαιόλαδο ή φυτική μαργαρίνη. Το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε και προστατεύει από καρδιαγγειακά νοσήματα. Η ζάχαρη η οποία χρησιμοποιείτε για το σιρόπι αυξάνει την κατακράτηση υγρών αλλά και τις ελεύθερες ρίζες και το οξειδωτικό στρες.

Οι ξηροί καρποί αποτελούν καλή πηγή πρωτεϊνών, ασβεστίου αλλά και βιταμινών όπως Α και Ε. Επίσης είναι πλούσιοι σε καλά λιπαρά ω3 και ω6 καθώς και σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Τέλος η κανέλα που προστίθεται στο γλυκό για να μας δώσει άρωμα και γεύση έχει αποδειχτεί ότι μειώνει την χοληστερόλη και βοηθάει στη ρύθμιση του σακχάρου.

Πηγή: life2day.gr

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση