iphone app
android app
iphone app android app
Δευτέρα 05 Δεκεμβρίου 2016
Διακάκη - Κριτσωτάκης

Κοινοβουλευτική παρέμβαση Μ. Κριτσωτάκη-Μ. Διακάκη


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Με κοινοβουλευτική παρέμβασή τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων οι Μιχάλης Κριτσωτάκης και Μαρία Διακάκη, θέτουν το θέμα της ιδιωτικοποίησης του Διεθνούς Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης "Μακεδονία", όπως επίσης και αυτό της χορήγησης επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας για τους συμβασιούχους πυροσβέστες.

Συγκεκριμένα καταθέτουν την επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πενταετούς Υποχρέωσης & Συμβασιούχων Πυροσβεστών στην οποία αναφέρεται ότι, «σε συνέχεια της επιστολής σας με Αρ. Πρωτοκ. 3305/08.08.2014, ενημερώσατε τους ομότιμούς σας υπουργούς για την από κοινού απόφασή σας να συνεχίσει να χορηγείται το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας σε όσους χορηγούνταν μέχρι και σήμερα, έως ότου επανεξεταστεί το θέμα προκειμένου να μην υπάρχουν αδικίες ως προς τα επαγγέλματα που θα χορηγείται», ενώ επισημαίνεται πως «σήμερα, 3 μήνες μετά την απόφασή σας αυτή, δεν έχει γίνει καμία περαιτέρω ενέργεια για τα υπόλοιπα επαγγέλματα και δεν έχουμε καμία ενημέρωση για το τι πρόκειται να γίνει».

«Σαν αποτέλεσμα αυτού», προστίθεται στην επιστολή, «η αδικία συνεχίζεται κατάφωρα για τους πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, το επάγγελμα των οποίων θεωρείται ίσως το επικινδυνότερο και ανθυγιεινότερο από αυτά του ενιαίου μισθολογίου, λόγω τραυματισμών, θανάτων και προβλημάτων υγείας βάσει επίσημων στοιχείων που έχετε στη διάθεσή σας».

Με την επιστολή τους οι πυροσβέστες υπενθυμίζουν ακόμη ότι, «παρά τις όποιες ενέργειές μας, απαξιωτικά διαχωριστήκαμε από τα υπόλοιπα σώματα των ενστόλων καθώς αποφασίστηκε να μη μας χορηγηθεί κανένα επίδομα (κοινωνικό μέρισμα, επίδομα 500 ευρώ σε ένστολους κ.τ.λ.)» και ζητούν ενημέρωση «για το τι ενέργειες έχετε πράξει μέχρι στιγμής και, σε περίπτωση που δεν έχει γίνει κάτι, για το τι προτίθεστε να κάνετε και πότε προκειμένου να εξαλειφθεί η αδικία αυτή».


Για το αεροδρόμιο "Μακεδονία"

Για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου "Μακεδονία" οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και οι κ. Κριτσωτάκης και Διακάκη, επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι «από τη δρομολογούμενη αποκρατικοποίηση του ΚΑΘΜ, αλλά και των υπόλοιπων περιφερειακών αεροδρομίων προκύπτουν τα εξής προβλήματα:

- Οικονομικά: Η ιδιωτικοποίηση θα στερήσει δημόσιους οικονομικούς πόρους και θέσεις εργασίας και θα επιφέρει ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. Ταυτόχρονα, η δρομολογούμενη αύξηση των τελών και η μη άσκηση ελέγχου στην τιμολογιακή πολιτική θα δημιουργήσει ένα ακριβό αεροδρόμιο που δε θα προσελκύει ούτε charter πτήσεις, ούτε εταιρείες χαμηλού κόστους, όπως γίνεται σήμερα στο ΚΑΘΜ.

- Θέματα εθνικής κυριαρχίας: Λόγω της γεωπολιτικής θέσης του ΚΑΘΜ, αλλά και της μικτής χρήσης του, πολιτικής και πολεμικής.

- Εργασιακά: Το υπουργείο Υποδομών έχει τροποποιήσει την πρόβλεψη που απάλλασσε τον παραχωρησιούχο από την υποχρέωση πρόσληψης των υφιστάμενων εργαζομένων των αεροδρομίων και την αντικατέστησε με ρύθμιση που θα καλεί τους επενδυτές να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να διατηρήσουν το υφιστάμενο προσωπικό με όρους αγοράς για όποιον εργαζόμενο το επιθυμεί.

Να σημειωθεί, τέλος, ότι σύμφωνα με την ΟΣΥΠΑ, η ΥΠΑ έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει επενδύσεις 2 δισ. ευρώ σε μία δεκαετία, από ίδιους πόρους, δηλαδή χωρίς την επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.

-Επειδή στην πλειοψηφία τους οι εργαζόμενοι, οι φορείς του τουρισμού και η τοπική αυτοδιοίκηση έχουν εκφράσει δημόσια την αντίθεσή τους στις επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις

-Επειδή κανένα ιδιωτικό αεροδρόμιο δε θα λειτουργεί με κριτήριο την κάλυψη κοινωνικών αναγκών

-Επειδή η όλη διαδικασία θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στο κλείσιμο των αεροδρομίων για τα οποία δεν θα υπάρξει ενδιαφέρον

-Επειδή για όλους αυτούς τους λόγους η δημιουργία ιδιωτικού μονοπωλίου στον τομέα των αερομεταφορών αποτελεί επιζήμια εξέλιξη για τη χώρα και τους πολίτες της

Ερωτούνται οι κ.κ. υπουργοί:

* Με ποια μελέτη σκοπιμότητας τεκμηριώνεται η διαδικασία αποκρατικοποίησης των αεροδρομίων και ειδικότερα του αεροδρομίου "Μακεδονία;

* Είναι δυνατόν ένα έργο που χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά κονδύλια να παραχωρηθεί σε ιδιώτες; Τι επιπτώσεις μπορεί να έχει μία τέτοια είδους διαδικασία για τη χώρα;

* Τι ισχύει τελικά με τα τέλη χρήσης;

* Με ποιο τρόπο θα καλυφθεί το κόστος λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων που δεν θα ιδιωτικοποιηθούν, καθώς και η επιδότηση των "άγονων" δρομολογίων;

* Πώς θα διασφαλιστούν οι θέσεις όσων απασχολούνται στο αεροδρόμιο με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση;».

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση