iphone app
android app
iphone app android app
Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016
CABLE BARRIER

Μια προσωρινή λύση για το ΒΟΑΚ που θα σώσει ζωές!


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Για να φτιαχτεί ένας σύγχρονος ΒΟΑΚ που θα είναι ασφαλής και θα προσφέρει σωστές συνθήκες στους οδηγούς, θα χρειαστούν... πολλά χρόνια και ακόμη πιο πολλά χρήματα.

Ωστόσο υπάρχουν και "ενδιάμεσες λύσεις", που μπορούν να βοηθήσουν προσωρινά και σε συγκεκριμένα σημεία, ώστε να σταματήσουν τουλάχιστον τα πάμπολλα τροχαία με μετωπική ή πλαγιομετωπική σύγκρουση, που προκαλούν και τα περισσότερα θύματα.

Η πρόταση κατατέθηκε για πρώτη φορά πριν από 12 χρόνια, ωστόσο έμεινε αναξιοποίητη μπροστά στο φιλόδοξο σχέδιο ανακατασκευή του ΒΟΑΚ που έμεινε μόνο στα λόγια και ούτε καν στα χαρτιά. Σήμερα την επαναφέρει ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Γιάννης Λιονάκης.

Οι θυσίες όχι μόνο στο βωμό της ασφάλτου αλλά και εκείνον της αδιαφορίας μπροστά στην τραγωδία που γιγαντώνεται καθημερινά κατά μήκος του ΒΟΑΚ πρέπει να σταματήσουν και αυτό δεν μπορεί να γίνει όσο η Πολιτεία εξακολουθεί αν μεταθέτει μελλοντικά την κατασκευή ενός σύγχρονου και ασφαλούς οδικού άξονα, ελέω της κρατικής οικονομικής δυσπραγίας.

Σύμφωνα με τον κ. Λιονάκη, η μέθοδος αυτή, που εφαρμόζεται σε οδικά έργα σε Ευρώπη και Αμερική, μπορεί να εφαρμοστεί τουλάχιστον στα επικίνδυνα σημεία. Εκτός από μια σύντομη σχετική μελέτη φαίνεται να απαιτεί ελάχιστο συγκριτικά κόστος, χωρίς μάλιστα να απαιτείται διαπλάτυνση της οδού.  

Αν τεθεί σε εφαρμογή ένα τέτοιο σύστημα, το καλωδιωτό διάζωμα, που έχει εφάμιλλη αντοχή με το τσιμεντένιο, θα πρέπει να εκτείνεται σε μήκος τουλάχιστον τεσσάρων χιλιομέτρων. Θα διαθέτει δυο λωρίδες στο ρεύμα στο οποίο θα επιτρέπεται η προσπέραση, η οποία θα γίνεται από τη δεξιά πλευρά του δρόμου, και μια λωρίδα στο αντίθετο ρεύμα.

Στο παρακάτω βίντεο φαίνεται πώς λειτουργεί ένα τέτοιο φράγμα και πόσο ανθεκτικό είναι:

Έλλη Κοκάλη

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση