iphone app
android app
iphone app android app
Πέμπτη 08 Δεκεμβρίου 2016
ΛΟΒΕΡΔΟΣ

Ώρα πολιτικής ευθύνης του Λοβέρδου για την Έρευνα


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Την ώρα που το σύνολο σχεδόν της ερευνητικής κοινότητας της χώρας "βράζει από τις φωτογραφικές κακοτεχνίες" του νομοσχεδίου "Έρευνα, τεχνολογική ανάπτυξη και καινοτομία", την ώρα που παρουσιάστηκε σειρά αποκαλύψεων για υποθέσεις και διαπλοκή με προεκτάσεις και στην Κρήτη, καμία επίσημη αντίδραση ή διορθωτική ενέργεια δεν έχει υπάρξει από το αρμόδιο υπουργείο.

Του Γιώργου Σαχίνη

Αντιθέτως, οι συζητήσεις που πραγματοποιούνται εν μέσω "τυφώνα", όπως αποτυπώνονται σε δελτίο Τύπου του υπουργείου, θέλουν τον αρμόδιο υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέα Λοβέρδο να συζητά για το εάν η διδασκαλία στο Τμήμα Διοίκησης Τουρισμού του Πανεπιστημίου Κρήτης θα γίνεται στα Αγγλικά και στο εάν οι φοιτητές θα καταβάλλουν δίδακτρα, και δευτερευόντως για τις επιδόσεις του Ιδρύματος καθώς και τα προβλήματα που προκύπτουν από τη μειωμένη χρηματοδότηση για την έρευνα που θεσμοθετείται με το νομοσχέδιο.

Ο υπουργός δεν "είδε" ή δε "βρήκε" να πει μία κουβέντα ούτε για την κυνική και ανήθικη πρόταση συναλλαγής προς 1.500 φοιτητές του Πανεπιστημίου Κρήτης και του ΤΕΙ, από τον αναπληρωτή καθηγητή Ψυχιατρικής, να δώσουν αίμα για να πάρουν ένα επιπλέον βαθμό σε μάθημα της αρεσκείας τους, εφόσον μετέχουν σε ερευνητικό πρόγραμμά του για τη σχιζοφρένεια.

Θα μου πείτε, εδώ οι αρμόδιες πρυτανικές Αρχές, αντί ηθικά έστω να πουν δύο λόγια για αυτή την πρωτοφανή ενέργεια "εκμαυλισμού" των φοιτητών τους, αρκέστηκαν να ζητήσουν πίστωση χρόνου, ο υπουργός γιατί να ιδρώσει;

Το νομοσχέδιο αυτό για την Έρευνα δεν έχει ξεσηκώσει τις αντιδράσεις μόνο της αντιπολίτευσης. Από τη σχετική συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή προέκυψαν πληθώρα κριτικών σχολίων, που ζητούν εκ βάθρων αλλαγές ή και την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου. Και η "Νέα Κρήτη" με αποκαλυπτικά δημοσιεύματα ανέδειξε υποθέσεις διοικήσεων ερευνητικών κέντρων που εκκρεμούν στη Δικαιοσύνη και οι οποίες επιχειρείται να αποκτήσουν μανδύα νομιμοφάνειας μέσω του νόμου, μυστικά κατευθυντήρια διαπλεκόμενων φεουδαρχών με τμήμα του πολιτικού συστήματος για τη διατήρηση των καρεκλών και των φέουδών τους, συνθήκες εργασίας γαλέρας σε ερευνητικά κέντρα με μπλοκάκια και ειδική μεταχείριση σε όσους αποπειραθούν να διεκδικήσουν τα πνευματικά δικαιώματα της εργασία τους.

Μιλήσαμε επίσης εκτενώς για την πρόνοια για μη αξιολόγηση των μελών διοίκησης και όλων των νέων οργάνων που δημιουργούνται. Προς τι αυτή η συνέχιση της ανεξέλεγκτης διοίκησης, της αξιολόγησης ενός διευθυντή με μία έκθεση πεπραγμένων ανά πέντε έτη, με θητείες διευθυντών και οργάνων διοίκησης χωρίς καμία αξιολόγηση του έργου τους; Για ποιο λόγο δεν επιχειρείται η ολική ανατροπή, δίδοντας τη δυνατότητα στους υφισταμένους ερευνητές να κρίνουν τους προϊσταμένους τους καθηγητές διευθυντές; Μήπως διότι θα έβγαιναν πολλά στη φόρα για τη μεταχείριση των αποθεματικών των έργων, των πνευματικών δικαιωμάτων και γενικότερα της έλλειψης διαφανών διαδικασιών;

Ακόμα και η Χάρτα του Ερευνητή, που συγγράφηκε από Βορειοευρωπαίους (όχι ότι και στην υπόλοιπη Ευρώπη τα πράγματα είναι ρόδινα στα εργασιακά), συμπεριλαμβάνει πρόνοια για την αξιολόγηση των προϊσταμένων από τους υφισταμένους, κάνοντας αναφορά «συμπεριλαμβανομένων των ιεραρχικώς ανώτερων ερευνητών», διότι είναι ευρέως γνωστό ότι υπάρχει φεουδαρχία, ίσως περισσότερο εκλεπτυσμένη!

Αλήθεια, τι γίνεται με τις προσλήψεις του ερευνητικού προσωπικού στα ερευνητικά κέντρα; Εφαρμόζεται άραγε καθολικά το προεδρικό Διάταγμα 164 ("Παυλόπουλου") ή μήπως η συγκεκριμένη πρόνοια εφαρμόζεται μόνο στους λιγοστούς "ευνοούμενους"; Και οι υπόλοιποι; Στη συνέχιση μίας σύγχρονης δουλείας για όσα χρόνια επιθυμεί το φέουδο με κατάχρηση διαδοχικών συμβάσεων που έχει επιπλέον κόστος για τον εργαζόμενο-υπεργολάβο και καμία εργασιακή προϋπηρεσία. Μήπως όμως είναι και αυτό στους στόχους του υπουργείου Παιδείας; Να υπάρχουν μόνο οι διευθυντές-φεουδάρχες που μοιράζουν φιλανθρωπικά πρόσθετες αμοιβές στους λιγοστούς "ευνοούμενους" για να εξασφαλίσουν την "ομαλή λειτουργία" και η πλειοψηφία των εργαζομένων να είναι υπεργολάβοι-κωπηλάτες στη γαλέρα για όσο χρόνο αναφέρει η σύμβαση έργου, και όποιος διαμαρτυρηθεί ή κάνει το λάθος να προβεί σε εφεύρεση να απολυθεί;

Η σύγχρονη δουλεία αφορά τελικά και τα ερευνητικά κέντρα που διαπρέπουν στην Αριστεία!

Σε όλα αυτά, ο αρμόδιος υπουργός Παιδείας κ. Λοβέρδος φαίνεται ότι περί άλλων τυρβάζει. Βεβαίως, όπως ο ίδιος δήλωσε, εάν ήταν το χέρι του δε θα κατέθετε το νομοσχέδιο. Αναρωτιόμαστε σε ποιανού το χέρι είναι η τύχη του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, αν δεν είναι σε εκείνο του αρμόδιου υπουργού; Μήπως ήδη, πριν από την ψήφιση του νομοσχεδίου στη Βουλή, έχουμε μία Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας με αρμοδιότητες μεγαλύτερες από αυτές του εποπτεύοντος υπουργείου, όπως άλλωστε καταφανώς στοχεύει το ίδιο το νομοσχέδιο; Μήπως ο γενικός γραμματέας αποκτά πλέον αρμοδιότητες που τον καθιστούν υπεύθυνο για συγχωνεύσεις, ιδρύσεις, ορισμούς μελών διοικήσεων και όλων των οργάνων, καθώς και για το μοίρασμα της οικονομικής πίτας του ΣΕΣ και του κρατικού κορβανά;

Κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στο Ηράκλειο, ο κ. Λοβέρδος φέρεται να υποβλήθηκε σε επέμβαση βελτίωσης της όρασής του σε σχετικό εξειδικευμένο κέντρο. Του ευχόμαστε κάθε υγεία. Ευχόμαστε επιπλέον, για το καλό της χώρας και των ερευνητικών κέντρων μας, όπως το ΙΤΕ, το οποίο είναι στολίδι Αριστείας σε ευρωπαϊκό επίπεδο χάρη στο προσωπικό του, να σταματήσει να εθελοτυφλεί και να βελτιωθεί επιτέλους η πολιτική "όρασή" του σε σχέση με το νομοσχέδιο αυτό, το οποίο άπτεται των αρμοδιοτήτων του και ευθυνών.

Επειδή στην κοινωνία της γνώσης βλέπουμε με τον εγκέφαλο και όχι με τα μάτια μας, ας παραδειγματιστεί ο υπουργός από τον τυφλό πρόεδρο του Συλλόγου με Ειδικές Ανάγκες Νομού Λακωνίας, ο οποίος, διαπιστώνοντας προβλήματα στο σχέδιο νόμου, κατέθεσε τις απόψεις του στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και οι οποίες βεβαίως, όπως και όλες εκείνες της ερευνητικής κοινότητας, είναι εν αναμονή των ενεργειών του αρμόδιου υπουργού.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση