iphone app
android app
iphone app android app
Πέμπτη 08 Δεκεμβρίου 2016
ΚΑΣΤΕΛΙ

"Κλείδωσαν" τρεις κοινοπραξίες για το αεροδρόμιο Καστελίου


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Τρεις μεγάλες κοινοπραξίες θα καταθέσουν προσφορά στο διαγωνισμό για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου Καστελίου, ενώ... εκτός εικόνας δείχνουν να μένουν οι Κινέζοι, παρά το έντονο ενδιαφέρον που είχαν εκδηλώσει.

Σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day, το υπουργείο Υποδομών αναμένεται να μεταθέσει κατά λίγες ημέρες την προθεσμία κατάθεσης προσφορών που λήγει στις 11 Νοεμβρίου, ωστόσο οι πληροφορίες θεωρούν σχεδόν σίγουρες τρεις υποψηφιότητες.

Τα συγκεκριμένα επενδυτικά σχήματα φέρονται ήδη να έχουν ήδη διαμορφωθεί και συγκεκριμένα πρόκειται για τις κοινοπραξίες της γαλλικής Vinci με την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, της ισπανικής ACS με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της επίσης γαλλικής Bouygues με τον όμιλο J&P ΑΒΑΞ.

Άγνωστη παραμένει η στάση που θα κρατήσει το σχήμα της ΜΕΤΚΑ ΜΕΤΚ +1,00% του ομίλου "Μυτιληναίος" με την Corporacion America το οποίο κατέθεσε μία από τις τρεις προσφορές για τη διαχείριση των περιφερειακών αεροδρομίων στο διαγωνισμό του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων.

Καθόλου απίθανη (αντίθετα, θεωρείται εξαιρετικά πιθανή) δεν είναι η συμμετοχή επιπλέον συνεταίρων στα τρία σχήματα που προαναφέρθηκαν. Πρόσφατες είναι και οι δηλώσεις στελεχών της "Αερολιμήν Αθηνών", που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" για πιθανή εκδήλωση ενδιαφέροντος. Το 40% της τελευταίας ελέγχεται από την καναδική επενδυτική εταιρεία PSP που επενδύει στρατηγικά στον τομέα των υποδομών.

Αντίθετα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, δεν έχει εμφανιστεί μέχρι σήμερα ο κινεζικός κατασκευαστικός κολοσσός China State Construction Engineering Corporation (CSCEC) ανώτερα στελέχη του οποίου είχαν επισκεφτεί τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά. Οι Κινέζοι φέρονταν ως υποψήφιοι για το έργο καθώς διαθέτουν εμπειρία στη διαχείριση υποδομών σε Ασία και Αφρική.

Ανώτερο στέλεχος κατασκευαστικού ομίλου επισημαίνει, όμως, πως τόσο οι Κινέζοι, όσο και οι Ρώσοι δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν την κοινοτική νομοθεσία παραγωγής δημοσίων έργων ή συμβάσεων παραχώρησης. Γι' αυτό και δύσκολα μεταφράζεται το ενδιαφέρον τους σε διεκδίκηση μεγάλων συμβάσεων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το έργο προσελκύει ενδιαφέρον, τουλάχιστον από τους ευρωπαϊκούς ομίλους, γιατί θεωρείται απολύτως απαραίτητο για την τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης. Το νησί θα μπορούσε να υποδεχτεί δεκάδες χιλιάδες πρόσθετους τουρίστες στην περίπτωση που διέθετε επαρκές αεροδρόμιο, όπως επισημαίνουν εδώ και χρόνια οι άνθρωποι του τουρισμού.

Το σχέδιο προβλέπει πως ο ανάδοχος θα κατασκευάσει τόσο το αεροδρόμιο, όσο και τις οδικές συνδέσεις με το συνολικό κόστος να κυμαίνεται μεταξύ 800 εκατομμυρίων και ενός δισεκατομμυρίου ευρώ.

Προς το παρόν δεν είναι γνωστό πώς θα καλυφθεί η δημόσια συμμετοχή, με δεδομένη τη μεγάλη στενότητα πόρων στο επόμενο ΕΣΠΑ.

Μια λύση είναι ένα ακόμα δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) αφού αλλάξουν οι - κατά πολλούς - "ληστρικοί" όροι που θέτει μέχρι σήμερα για τη χρηματοδότηση της Ελλάδας (δέσμευση κοινοτικών πόρων που αντιστοιχούν στο 50% του δανείου!). Επειδή το έργο θεωρείται αναγκαίο και βιώσιμο (έχει μειωθεί το αρχικό κατασκευαστικό αντικείμενο ώστε να γίνει πιο ελκυστικό) θεωρείται σίγουρη η συμμετοχή της ΕΤΕπ αν της ζητηθεί.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση