iphone app
android app
iphone app android app
Δευτέρα 05 Δεκεμβρίου 2016
ΚΩΣΤΑΣ ΔΕΡΜΙΤΖΑΚΗΣ

Ερώτηση Δερμιτζάκη για τα κενά στα σχολεία του Λασιθίου


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ανδρέα Λοβέρδο, σχετικά με τα μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό που υπάρχουν στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Λασιθίου, κατέθεσε ο βουλευτής Λασιθίου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Κωστής Δερμιτζάκης

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης με θέμα: "Μεγάλες ελλείψεις διδακτικού προσωπικού στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Λασιθίου":

«Παρά το ότι η σχολική χρονιά έχει ήδη ξεκινήσει τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό στην Π.Ε. Λασιθίου παραμένουν, με συνέπεια απώλεια πολλών διδακτικών ωρών, συνεχείς αλλαγές στον καταμερισμό των εκπαιδευτικών και στο πρόγραμμα των σχολείων.

Η κάλυψη των κενών με πρόσληψη αναπληρωτών άρχισε μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και προχώρησε με πολύ αργούς ρυθμούς με συνέπεια να υπάρχουν σήμερα, περισσότερο από ένα μήνα μετά, τουλάχιστον 29 κενές θέσεις πλήρους ωραρίου και 6 μειωμένου ωραρίου στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  της Π.Ε.

Τα ίδια φαινόμενα παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια συνεχώς και πέρυσι πολλά κενά καλύφθηκαν μετά τις εορτές των Χριστουγέννων. Το πρόβλημα οξύνεται κάθε χρόνο και περισσότερο με τη συνεχή μείωση του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού. Είναι χαρακτηριστικό πως, σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι μόνιμοι καθηγητές από 757 τη χρονιά 2010 - 2011 έχουν μείνει 583 στις αρχές της φετινής περιόδου με προοπτική να μειωθούν ακόμα περισσότερο λόγω άμεσων συνταξιοδοτήσεων και αποσπάσεων.

Ιδιαίτερα έντονες είναι οι ελλείψεις στις ειδικότητες των ΕΠΑΛ και στα πιο απομακρυσμένα σχολεία με συνέπεια την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε αυτά. Χαρακτηριστικό της υποβάθμισης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, εκτός από τη διάλυση δημοφιλών ειδικοτήτων και την απόλυση - «διαθεσιμότητα» των εκπαιδευτικών,  είναι και το ότι δεν υπάρχουν βιβλία σε πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα (ειδικότητας) στα ΕΠΑΛ και ελλείψεις και σε άλλα μαθήματα.

Σημαντικότατες  ελλείψεις παρουσιάζει και η στελέχωση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς από 11 θέσεις που προβλέπει το οργανόγραμμα υπηρετούν σήμερα μόλις 3  μόνιμοι και οι υπόλοιποι είναι αποσπασμένοι καθηγητές με προσωρινή απόσπαση και μικρή εμπειρία σε διοικητικά θέματα. Αυτό έχει σα συνέπεια τη δυσχερή αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών θεμάτων που έχουν αυξηθεί υπερβολικά καθώς και τη διαχείριση των προγραμμάτων και του σχεδιασμού.

*Επειδή το δικαίωμα στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά είναι συνταγματική επιταγή,

*Επειδή η ανεπαρκής διδασκαλία ειδικοτήτων ή βασικών μαθημάτων λόγω ελλείψεων σε διδακτικό προσωπικό καταστρατηγεί την ισότητα των ευκαιριών,

*Επειδή η απουσία προσλήψεων μόνιμου προσωπικού και η μέθοδος της ελλιπούς αναπλήρωσης υποβαθμίζει το λειτούργημα και τον ρόλο του εκπαιδευτικού και υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία σε τυπική διεκπεραίωση με εξαιρετικά αρνητικές συνέπειες στην ισότιμη πρόσβαση των μαθητών του Λασιθίου στη Δημόσια Παιδεία.

*Επειδή οι ακολουθούμενες πολιτικές της λιτότητας και των μνημονίων οδηγούν στην ουσιαστική υποβάθμιση ή και κατάργηση των υποστηρικτικών δομών (ειδική αγωγή, τμήματα ένταξης, ενισχυτική διδασκαλία),

Ερωτάται ο  κ. υπουργός,

Θεωρεί συμβατό με την υποχρέωση της Πολιτείας για ισότιμη πρόσβαση στην Εκπαίδευση, την ύπαρξη τόσων κενών, ένα και πλέον μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων;

Πώς και πότε προτίθεται να καλύψει τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό στην Π.Ε. Λασιθίου;

Πώς και πότε προτίθεται να στελεχώσει επαρκώς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με το κατάλληλο προσωπικό ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στο ρόλο της;».

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση