iphone app
android app
iphone app android app
Δευτέρα 05 Δεκεμβρίου 2016
ΧΡΗΜΑΤΙΣΜΟΣ - ΔΙΑΦΘΟΡΑ

Πρωταθλητές στη διαφθορά Τοπική Αυτοδιοίκηση, Υγεία και Δημόσιο


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Ξεπέρασαν τις 600 οι αναφορές πολιτών για περιστατικά διαφθοράς που έφτασαν στην υπηρεσία «Διαφάνεια Τώρα!» της Διεθνούς Διαφάνειας-Ελλάδος (ΔΔ-Ε) στον ένα χρόνο λειτουργίας της.

Με βάση τις καταγγελίες που έγιναν, «πρωταθλητές» της διαφθοράς αναδεικνύονται οι τομείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της Υγείας και του Δημοσίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 46% των ανθρώπων που ζήτησαν και έλαβαν βοήθεια από τη «Διαφάνεια Τώρα!» είχαν πέσει οι ίδιοι θύματα διαφθοράς στην καθημερινή ζωή τους.

Συγκεκριμένα, οι βασικοί τομείς αλλά και οι κύριες υποθέσεις διαφθοράς, έτσι όπως αποτυπώθηκαν στις καταγγελίες που κατέγραψε η Διεθνής Διαφάνεια-Ελλάδα, αφορούν  αναλυτικά:

∙      Τοπική Αυτοδιοίκηση: 12% των καταγγελιών: αδιαφανείς διαδικασίες διαγωνισμών/προσλήψεων/ προμηθειών, χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών και ευνοιοκρατία, κακοδιαχείρηση

∙      Υγεία: 11% των καταγγελιών: χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών, φακελάκι, φοροδιαφυγή

∙ Δημόσιο: 9,50% των καταγγελιών: ευνοιοκρατία/μη αξιολόγηση/ελλιπής εποπτεία και μη απόδοση ευθυνών, αδιαφάνεια/μη παροχή πληροφοριών σε πολίτες, χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών

∙ Εργασία: 9% των καταγγελιών: ανασφάλιστη εργασία/μη απόδοση ασφαλιστικών εισφορών, μη πληρωμή δεδουλευμένων, απόδοση παράνομων συντάξεων και επιδομάτων

∙      Παιδεία: 8% των καταγγελιών: χρηματισμοί καθηγητών, ευνοιοκρατία/νεποτισμός, χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών

∙      Εμπόριο: 6,7% των καταγγελιών: φοροδιαφυγή/μη έκδοση νόμιμων παραστατικών

Απο τις 609 αναφορές στην Υπηρεσία «Διαφάνεια Τώρα!», από το Σεπτέμβριο του 2013 μέχρι τον Αύγουστο του 2014, προκύπτει ότι:

∙      το 46% των ανθρώπων είχαν πέσει οι ίδιοι θύματα της διαφθοράς, ενώ το 39% είχαν γίνει μάρτυρες σε υπόθεση διαφθοράς

∙      το 85% των αναφορών έγινε από μεμονωμένα άτομα/ιδιώτες

∙      το 38% των υποθέσεων/ατόμων χρειάστηκε να λάβει βασική πληροφόρηση και να παραπεμφθεί σε άλλη Αρχή/υπηρεσία

∙      το 24% των υποθέσεων/ατόμων έλαβε πληροφόρηση και καθοδήγηση για το πώς και πού να απευθύνει την καταγγελία του

∙      το 49% των ατόμων που πήραν την πρωτοβουλία να απευθυνθούν στην Υπηρεσία για να καταγγείλουν ήταν άνδρες

∙      το 21% των καταγγελιών σημειώθηκε στην περιοχή της Αττικής και το 12% στην περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας

∙      το 59% των ανθρώπων προτίμησε το τηλέφωνο ως μέθοδο καταγγελίας, ενώ το 33% προχώρησε σε ηλεκτρονική αναφορά αποστέλλοντας e-mail.

«Όταν πριν από ένα χρόνο ξεκινούσαμε τη δράση αυτή πιστεύαμε ότι οι πολίτες δεν θα έμεναν απαθείς μπροστά στη διαφθορά αν κάποιος τους προσέφερε έναν απλό και αξιόπιστο μηχανισμό για να την καταγγείλουν», τονίζει ο πρόεδρος της ΔΔ-Ε, κ. Κώστας Μπακούρης.

«Ένα χρόνο μετά, επιβεβαιωνόμαστε. Το γεγονός ότι περισσότεροι από 600 άνθρωποι απευθύνθηκαν σε εμάς για βοήθεια, ενημέρωση και καθοδήγηση μάς αποδεικνύει στην πράξη ότι η μάχη κατά της διαφθοράς είναι αποτελεσματική μόνο όταν οι πολίτες συμμετέχουν ενεργά. Γιατί η άμεση επαφή μαζί τους μάς δίνει τη δυνατότητα να τους βοηθήσουμε αλλά και να κατανοήσουμε τον τρόπο που λειτουργεί η διαφθορά στην πράξη για να προωθήσουμε τις κατάλληλες αλλαγές στην κοινωνία μας».

«Οι πολίτες που απευθύνθηκαν στην Υπηρεσία είχαν στην πλειοψηφία τους ελάχιστη ενημέρωση για τη διαφθορά, για το πώς και πού να απευθυνθούν για να την αντιμετωπίσουν», τονίζει η συντονίστρια του προγράμματος, κυρία Μαρία Νίνη.

«Μετά την επικοινωνία τους μαζί μας, ενημερώθηκαν σωστά και ολοκληρωμένα για το τι μπορούν να κάνουν. Ενθαρρυντικό είναι ότι κάποιοι αποφάσισαν να αναλάβουν δράση οι ίδιοι, μετά τη δική μας βοήθεια. Αποδεικνύεται λοιπόν ότι, οι πολίτες χρειάζονται περισσότερη ενημέρωση και εκπαίδευση για να αναλάβουν δράση», επισημαίνει.


Λίγα λόγια για την υπηρεσία

Όπως αναφέρει Το Βήμα, η Υπηρεσία «Διαφάνεια Τώρα!» ξεκίνησε να λειτουργεί το Σεπτέμβριο του 2013 ως ένα πιλοτικό και ταυτόχρονα πρωτοποριακό πρόγραμμα, καθώς αποτελεί τη μοναδική, ανεξάρτητη υπηρεσία που λειτουργεί οργάνωση στην Ελλάδα για την υποδοχή αναφορών και την παροχή ενημέρωσης και καθοδήγησης στους πολίτες για υποθέσεις διαφθοράς.

Παγκοσμίως, η Διεθνής Διαφάνεια λειτουργεί 90 αντίστοιχες υπηρεσίες σε 60 χώρες του κόσμου κι έχει υποστηρίξει μέχρι σήμερα περισσότερους από 140.000 ανθρώπους να αντιμετωπίσουν τη διαφθορά στη δική τους ζωή.  

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση