iphone app
android app
iphone app android app
Παρασκευή 09 Δεκεμβρίου 2016
ΣΤ ΕΛΜΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Σε απεργία-αποχή από την αξιολόγηση καλεί η ΕΛΜΕ


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Με απεργία-αποχή από την αξιολόγηση απαντά η ΕΛΜΕ βάσει ομόφωνης απόφασής της και καλεί το σύνολο του κλάδου, σχολικούς συμβούλους, διευθυντές, εκπαιδευτικούς, να μη συμμετέχουν σε καμιά τέτοιου είδους διαδικασία.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ηρακλείου με ομόφωνη απόφασή του στις 13/10/2014 καλεί τους συναδέλφους, στα πλαίσια της απόφασης της ΑΔΕΔΥ και των Ομοσπονδιών του Δημοσίου για απεργία-αποχή, να μη συμμετέχουν σε καμία διαδικασία αξιολόγησης.

Καλούμε το σύνολο του κλάδου, σχολικούς συμβούλους, διευθυντές, συναδέλφους να υλοποιήσει την παραπάνω απόφαση.  

Πρακτικά μέτρα υλοποίησης της παραπάνω απόφασης.

Α) Να πραγματοποιηθούν συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου για τον προγραμματισμό δράσης .

Β) Με βάση τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ για απεργία-αποχή ο σύλλογος διδασκόντων  θα απέχει από οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης.  

Γ) Η απόφαση του συλλόγου διδασκόντων των σχολικών μονάδων για τον προγραμματισμό δράσης με βάση τις παραπάνω αποφάσεις να είναι η ακόλουθη. "Ο προγραμματισμός δράσης δεν εντάσσεται σε καμία διαδικασία αξιολόγησης (αυτo-αξιολόγηση, ατομική αξιολόγηση - εξωτερική αξιολόγηση).

Ο σύλλογος δεσμεύεται ότι ο προγραμματισμός δράσης δεν αναρτάται σε κανένα site αξιολόγησης της σχολικής μονάδας ούτε γίνεται αντικείμενο αξιολόγησης από οποιοδήποτε φορέα ή μηχανισμό αξιολόγησης.

Στα πλαίσια υλοποίησης της παραπάνω απόφασης, το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηρακλείου καλεί σε συνάντηση:

1. Τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου όλους τους συναδέλφους, συνδέσμους σχολείων σε συνάντηση στο 3ο ΓΕΛ Ηρακλείου στις 7:30 μ.μ.

2. Την Τρίτη 21 Οκτωβρίου καλεί τους διευθυντές των σχολείων του νομού, στο 3ο ΓΕΛ στις 7:30 μ.μ.

3. Την Τετάρτη 22 Οκτωβρίου καλεί τους σχολικούς συμβούλους όλων των ειδικοτήτων, στο 3ο ΓΕΛ στις 7:30 μ. μ.».

Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου καλεί:

* Τους διευθυντές-συλλόγους διδασκόντων να μην προχωρήσουν σε καμία ανάρτηση του προγραμματισμού δράσης στο Παρατηρητήριο Αξιολόγησης.

* Τις σχολικές μονάδες, τους σχολικούς συμβούλους να μην προχωρήσουν μονομερώς σε υλοποίηση οποιασδήποτε απόφασης πριν καν συμμετέχουν στις παραπάνω προγραμματισμένες συναντήσεις, που μπορεί να διαμορφώσουν και νέες αποφάσεις για την υλοποίηση της απεργίας-αποχής.  

Παράλληλα όπως αναφέρει στην ίδια ανακοίνωση, «και στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, οι εργαζόμενοι συμμετέχουν καθολικά στην απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ.

Ήδη, πάνω από 20 Ομοσπονδίες του δημόσιου τομέα έχουν κηρύξει, όπως και η ΟΛΜΕ, απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης με εξώδικα που έχουν αποστείλει στα αντίστοιχα υπουργεία.

Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι δύο εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΟΛΜΕ-ΔΟΕ με κοινές αποφάσεις και κοινό πρόγραμμα δράσης.  

• Όλοι μαζί συνεχίζουμε τον αγώνα κατά της αξιολόγησης!».

Καμπάνια αλληλεγγύης για τα παιδιά της Παλαιστίνης


Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου, με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. (έγγραφο 19/09/2014) συμμετέχει στην καμπάνια «ένα τετράδιο για τα παιδιά της Παλαιστίνης», που γίνεται με πρωτοβουλία της Π.Σ.Ο. (Παγκόσμια Συνδικαλιστική Ομοσπονδία), της F.I.S.E. (Παγκόσμια Συνδικαλιστική Οργάνωση Εκπαιδευτικών) και του Π.Α.Μ.Ε. σε συνεργασία με τη Γενική Ένωση Παλαιστινίων Εργατών.

Οι ημερομηνίες συγκέντρωσης υλικού παρατείνονται:

Η ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΩΣ

ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ.

Η ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΜΕ (Ταξιάρχου Μαρκοπούλου 41)

ΩΣ ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ 5:00 - 8:00 μ. μ.

Από την ΕΛΜΕ  θα αποσταλούν στα γραφεία της «Γενικής Ένωσης Παλαιστινίων Εργατών» που εδρεύουν στο εργατικό κέντρο Πειραιά.

Συζητάμε στους συλλόγους διδασκόντων, με τους Συλλόγους γονέων, με τους μαθητές μας, για τα πραγματικά αίτια του άδικου πολέμου ενάντια στο λαό της Παλαιστίνης, για το δίκαιο αγώνα των Παλαιστινίων να έχουν πατρίδα, ενάντια στην κατοχή και εισβολή του Ισραήλ, για το δικαίωμα των λαών να παλεύουν με όλους τους τρόπους, ενάντια στους δυνάστες τους.

Ζητάμε τη συμμετοχή όλων μ' ένα τετράδιο ή μολύβι.

Παίρνουμε και όποιες άλλες πρωτοβουλίες 'σκεφτεί' κάθε σχολείο ή κάθε συνάδελφος (ζωγραφιές των παιδιών, συζητήσεις, παραστάσεις κ.ά.)


Συνάντηση με Αντιδήμαρχο Παιδείας Δήμου Ηρακλείου και Δήμαρχο Ηρακλείου

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η προγραμματισμένη συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηρακλείου με την Αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Καναβάκη.

Μετά το τέλος της συνάντησης με την Αντιδήμαρχο, ζητήσαμε από τον Δήμαρχο Ηρακλείου κ. Λαμπρινό να πραγματοποιηθεί το ραντεβού μαζί του με μόνο θέμα την άμεση δημοπράτηση και αποπεράτωση του Καπετανάκειου.

Ο κ. Λαμπρινός δέχθηκε το ΔΣ της ΕΛΜΕ και συναποφασίστηκε ότι αποτελεί για όλους άμεση προτεραιότητα η λύση του κτιριακού του Καπετανάκειου. Ορίστηκε ραντεβού την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου με τον Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Αρνατουτάκη, τον Δήμαρχο  Ηρακλείου κ. Λαμπρινό, το ΔΣ της ΕΛΜΕ, εκπροσώπους του σχολείου και του συλλόγου γονέων με μοναδικό στόχο αυτής της συνάντησης την άμεση δημοπράτηση και αποπεράτωση του σχολείου.

Στη συνάντηση με την Αντιδήμαρχο παιδείας κατατέθηκε υπόμνημα. Το ίδιο υπόμνημα που δόθηκε σε όλες τις αυτοδιοικητικές παρατάξεις, όταν καλέστηκαν από την ΕΛΜΕ για ενημέρωση πριν τις εκλογές.

Το υπόμνημα, που κατατέθηκε, περιλαμβάνει όλα τα προβλήματα που απασχολούν την εκπαίδευση της χώρας (χρηματοδότηση, υποδομές, απολύσεις - καταργήσεις ειδικοτήτων, εκπαιδευτικά - νέο λύκειο, κ.λπ.) - και ζητήσαμε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα την εκπαίδευση. Στη  συνεδρίαση να τεθούν από τα Σωματεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας όλα τα προβλήματα που απασχολούν την εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό.

Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι όλα τα παραπάνω αφορούν την κεντρική κυβέρνηση και πως η τοπική αυτοδιοίκηση δεν έχει ουσιαστικό ρόλο παρέμβασης.

Είναι τραγικό αυτό αν η τοπική αυτοδιοίκηση που βρίσκεται κοντά στον πολίτη, ζει από κοντά τα προβλήματά του, «παίζει» ρόλο Πόντιου Πιλάτου. Έχει δυνατότητες παρέμβασης ουσιαστικής και επιπλέον καλείται να διαχειριστεί την αντιεκπαιδευτική πολιτική.


Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα  Εκπαίδευση.

Χρηματοδότηση σχολικών επιτροπών. Είναι κοινά αποδεκτό ότι η χρηματοδότηση έχει μειωθεί δραματικά και ποικίλει η κατάσταση από Δήμο σε Δήμο ανάλογα, βέβαια, την πολιτική βούληση στήριξης του σχολείου από την εκάστοτε δημοτική και περιφερειακή αρχή. Μεγάλο ζήτημα είναι η κατανομή των κονδυλίων, και ο τρόπος που γίνεται δημιουργεί ενστάσεις. Απαιτείται καταγραφή των αναγκών των σχολείων, κατανομή κονδυλίων σύμφωνα με τις ανάγκες και προπάντων να μην υπάρχουν διαφοροποιήσεις μεγάλες μεταξύ σχολικών μονάδων.

Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου ζητά να επανεξετάσετε τη θέση σας για τον αποκλεισμό εκπροσώπου των σωματείων από τις  σχολικές επιτροπές.


Κτιριακό. Πολλά σχολεία του Δήμου έχουν «γεράσει». Χρειάζονται ανακατασκευές και έλεγχο ουσιαστικό στατικής επάρκειας. Ο μακροσκοπικός έλεγχος που κατά καιρούς διενεργείται δεν αποτελεί ασφαλή τρόπο.

Απαιτείται καταγραφή των αναγκών, άμεσες παρεμβάσεις και κυρίως να μην υπάρχουν μεγάλες διαφορές στις κτιριακές υποδομές μεταξύ σχολείων.  

Τα καινούργια σχολικά κτίρια απαιτείται να προσαρμόζονται στις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες. Δεν αρκεί μια αίθουσα πολλαπλών και λίγα τετραγωνικά αυλή και μάλιστα χωρίς αθλητικές υποδομές. Μεγάλο θέμα αποτελεί η αποπεράτωση και η ποιότητα οποιονδήποτε εργασιών είτε αυτό αφορά νέα σχολεία είτε παλιά (δείτε την περίπτωση του Καπετανάκειου).


Εξοπλισμός. Παρουσιάζεται μεγάλη διαφοροποίηση εκπαιδευτικού εξοπλισμού από σχολείο σε σχολείο. Θα πρέπει να γίνετε ισόρροπη κατανομή εξοπλισμού - εργαστηρίων χωρίς  διακρίσεις. Απαιτείται καταγραφή των αναγκών όλων των σχολικών μονάδων.


Διαφάνεια. Είναι ζητούμενο ειδικότερα στις μέρες μας. Ενημέρωση στην ιστοσελίδα του Δήμου

πού δαπανώνται τα κονδύλια του Δήμου, αφού πρώτα δημοσιοποιηθεί η καταγραφή των αναγκών κάθε σχολικής μονάδας.


ΕΣΠΑ. Η χρηματοδότηση από ΕΣΠΑ πρέπει να απευθύνεται στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Κατασπαταλώνται χρήματα του ΕΣΠΑ αν όχι σε αναποτελεσματικά, πάντως σε αμφιβόλου ποιότητας σεμινάρια, δια βίου μάθησης κ.λπ.

Η εκπαίδευση χρειάζεται προϋπολογισμό και χρηματοδότηση. Η Διεύθυνση Δ/θμιας  εκπαίδευσης δεν έχει πόρους. Χρειάζεται εξοπλισμό και λειτουργικά έξοδα. Τον εξοπλισμό της πρέπει να τον χρεώνεται κάποια  σχολική μονάδα - κάτι εντελώς αδιανόητο. Επίσης δεν έχει καθόλου προϋπολογισμό. Πώς μπορεί αλήθεια να λειτουργήσει ως υπηρεσία; Μέριμνα για προϋπολογισμό διεύθυνσης.

Στέγαση υπηρεσιών εκπαίδευσης. Είναι προκλητικό να επικαλούμαστε οικονομική στενότητα και να στεγάζονται οι υπηρεσίες όλες σε ενοικιαζόμενα κτίρια και μάλιστα πολλές φορές με προκλητικά για την εποχή ενοίκια ενώ υπάρχουν εγκαταστάσεις, όπως τα κτίρια του Πανεπιστημίου στην Κνωσού. Υπάρχει η βούληση του Πανεπιστημίου καθώς έχει εκφραστεί στην ΕΛΜΕ να στεγάσει υπηρεσίες εκπαίδευσης και πολιτισμού. Η  διεύθυνση δευτεροβάθμιας μόνο πληρώνει το εξωφρενικό ποσό των 7.000 ευρώ το μήνα για ενοίκιο.


Κατανομή μαθητικού δυναμικού. Είναι ουσιαστικό και κεντρικό ζήτημα γιατί αφορά διαχωρισμό και κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων. Η κατηγοριοποίηση βέβαια θα απογειωθεί τώρα με το σύστημα αυτο-αξιολόγησης και ζητάμε να μην εφαρμοστεί το αντιδραστικό μέτρο.

Μια ουσιαστική-λειτουργική  κατανομή του μαθητικού δυναμικού με στόχο τις ισοδύναμες σχολικές μονάδες και όχι σχολεία εξαιρετικά μεγάλα και εξαιρετικά μικρά. Οι δυνατότητες υπάρχουν και σε συνδυασμό με τον αριθμό μαθητών στα τμήματα θα βελτιώσει την ποιότητα εκπαίδευσης.


Σίτιση μαθητών. Υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα στα σχολεία. Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου είχε θέσει το θέμα πριν δύο χρόνια και σχεδόν χλευάστηκε. Σήμερα δυστυχώς για τα παιδιά μας και τις οικογένειές τους είναι κοινή παραδοχή. Η Περιφερειακή Εκπαίδευση Κρήτης έχει στοιχεία που είναι δραματικά .

Άμεση μέριμνα: να δοθεί δεκατιανό στα σχολεία.


Απογευματινή λειτουργία σχολικών μονάδων. Οι σχολικές μονάδες μπορούν να γίνουν ζωντανά κύτταρα παραγωγής πολιτισμού, αθλητισμού, ανάδειξης κοινωνικών ζητημάτων με συναντήσεις, σεμινάρια κλπ. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορούν να πληρώνουν οι μαθητές μας οποιοδήποτε μικρό η μεγάλο αντίτιμο. Την ευθύνη της απογευματινής λειτουργίας των σχολείων πρέπει να την έχει εξ ολοκλήρου ο Δήμος και σίγουρα πρέπει να διασφαλίζει τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους με προσωπικό. Οι υπηρεσίες αθλητικές -πολιτιστικές πρέπει να παρέχονται δωρεάν στους δημότες.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση