iphone app
android app
iphone app android app
Παρασκευή 09 Δεκεμβρίου 2016
Καραμπόλα με νταλίκα στην Εγνατία

Υπήρχε συνοδηγός στην νταλίκα της Εγνατίας (;)


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Για παρουσία συνοδηγού στην νταλίκα που προκάλεσε το πρωί της Κυριακής τη φονική καραμπόλα με 40 Ι.Χ. στην Εγνατία Οδό, με αποτέλεσμα πέντε άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους, ένας ακόμη να δίνει μάχη για να κρατηθεί στη ζωή και δεκάδες άλλοι να τραυματιστούν, κάνουν λόγο οι τελευταίες πληροφορίες.

Σύμφωνα με το seleo.gr, ένας ακόμα άντρας, επίσης Ρουμάνος, υπήρχε ως συνοδηγός στο βαρύ όχημα. Ο 46χρονος που ισχυρίζεται ότι ήταν συνοδηγός στη φονική νταλίκα επικοινώνησε με την Αστυνομία και υποστήριξε πως ήταν τραυματισμένος και σε κατάσταση σοκ και έφυγε αμέσως μετά το ατύχημα. Επιβεβαίωσε μάλιστα τα όσα είπε ο 39χρονος σχετικά με το πώς προκλήθηκε το ατύχημα, ότι δηλαδή μετά τα διόδια του Πολυμύλου χάλασε το σύστημα πέδησης της νταλίκας με συνέπεια να "χάσει" τελείως τα φρένα του οχήματος.

Αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι μετά το μοιραίο συμβάν είδαν ένα άτομο να βγαίνει από την νταλίκα, θεωρώντας όμως αρχικά ότι επρόκειτο για τον οδηγό, ο οποίος τελικά συνελήφθη.

Ο 46χρονος συνοδηγός ανέφερε επίσης πως περιπλανήθηκε πεζός για αρκετές ώρες, φτάνοντας μέχρι την Πιερία, όπου σε κάποιο ορεινό χωριό του νομού ζήτησε βοήθεια. Τελικά οδηγήθηκε στη Βέροια, όπου κατέθεσε στις τοπικές αστυνομικές Αρχές.

Όπως έγινε γνωστό, ο 46χρονος δεν κρατείται και οι ισχυρισμοί του εξετάζονται.

Αυτόπτες μάρτυρες ανέφεραν ότι μετά το μοιραίο συμβάν είδαν ένα άτομο να βγαίνει από την νταλίκα, θεωρώντας όμως αρχικά ότι επρόκειτο για τον οδηγό


Συγκλονιστικές σκηνές

Την ίδια ώρα, βίντεο με τα πρώτα λεπτά από το σημείο της τραγωδίας καταγράφει τον τρόμο που βίωσαν όσοι είχαν την ατυχία να βρεθούν στο δρόμο της νταλίκας που ανεξέλεγκτη περνούσε πάνω από τα ακινητοποιημένα οχήματα.

Οι σκηνές είναι συγκλονιστικές: η νταλίκα φλέγεται, δεκάδες αυτοκίνητα έχουν γίνει ένα μάτσο από παλιοσίδερα και όλοι σε κατάσταση σοκ τρέχουν να βοηθήσουν τους δικούς τους ανθρώπους, αλλά και όσους άλλους έχουν εγκλωβιστεί στα οχήματά τους.


Μάχη για τη ζωή του δίνει ο 76χρονος

Από τους 30 πολυτραυματίες που διακομίστηκαν στο νοσοκομείο της Βέροιας τη Δευτέρα πήραν εξιτήριο οι εννέα, ενώ για νοσηλεία παραμένουν οι 17. Πιο σοβαρά είναι ένας 76χρονος ο οποίος υπέστη πολλαπλά κατάγματα και στα δύο πλευρά και θλάση του μεσεντερίου.

Όπως δήλωσε ο διοικητής του ΑΧΕΠΑ, όπου επίσης νοσηλεύονται τραυματίες του δυστυχήματος, η 25χρονη τραυματίας που είχε διαφύγει τον κίνδυνο πήρε σήμερα εξιτήριο, ενώ εξακολουθούν να νοσηλεύονται μία 18χρονη και δύο άντρες, ηλικίας 22 και 64 ετών αντίστοιχα. Ελεγχόμενη χαρακτηρίζεται και η κατάσταση μίας γυναίκας από τη Βουλγαρία, που νοσηλεύεται με θλάση ήπατος.

Τέλος στο "Γ. Γεννηματάς" νοσηλεύονται, σε καλή κατάσταση, τα δυο παιδάκια, ηλικίας 16 μηνών και 4 ετών, που είχαν τραυματιστεί στο ίδιο τροχαίο, με το διοικητή του συγκεκριμένου νοσοκομείου να δηλώνει πως το τετράχρονο παιδί έχει κατάγματα στη μύτη και το ιγμόρειο και θα υποβληθεί σήμερα σε μαγνητική τομογραφία.


Στον εισαγγελέα ο οδηγός

Εντωμεταξύ ο 39χρονος οδηγός οδηγήθηκε τη Δευτέρα ενώπιον του εισαγγελέα ο οποίος του άσκησε δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και πρόκληση σωματικών βλαβών κατά συρροή, αλλά ο Ρουμάνος, μέσω του δικηγόρου του, τον οποίο τοποθέτησε το ρουμανικό προξενείο, ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί.

Την Τετάρτη, μία ημέρα πριν το Ρουμάνο, πάντως, την πόρτα του ανακριτή θα περάσει εκ νέου ο 42χρονος υπεύθυνος της αναδόχου εταιρείας εκτέλεσης των εργασιών που ήταν σε εξέλιξη στο οδόστρωμα και ο οποίος αντιμετωπίζει την κατηγορία της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών.


Διαφωνούν οι πραγματογνώμονες

Μία ημέρα μετά το τραγικό δυστύχημα ήρθε και η επίσημη ανακοίνωση της διοίκησης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού. Μέσω ενός κειμένου 184 λέξεων, η εταιρεία - επί της ουσίας - δε λέει το παραμικρό για τα αίτια της πρωτοφανούς τραγωδίας αλλά το μόνο που επισημαίνει είναι ότι τα έργα γίνονταν από το ΔΕΔΔΗΕ έπειτα από απόφαση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Ημαθίας.  

Σύμφωνα με το protothema.gr, η εταιρεία ενημερώνει επίσης ότι κατάφερε να δώσει ξανά το δρόμο στην κυκλοφορία έπειτα από 10 ώρες, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζει για το τι μέτρα είχαν ληφθεί.

Νουθετεί επίσης τους οδηγούς «να διατηρούν αυξημένη προσοχή, να τηρούν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και να διενεργούν τους απαραίτητους τεχνικούς ελέγχους των οχημάτων, ώστε να μην παρουσιαστούν παρόμοια ατυχήματα».

Σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση του πραγματογνώμονα, η νταλίκα δεν είχε φρένα, κάτι που υποστήριξε και ο 39χρονος Ρουμάνος οδηγός, ο οποίος υποστηρίζει ότι παρουσιάστηκε πρόβλημα με τα φρένα του αμέσως μετά τα διόδια του Πολυμύλου, σε απόσταση, δηλαδή, 23 χλμ. από το σημείο στο οποίο ήταν ακινητοποιημένα τα αυτοκίνητα λόγω των έργων της ΔΕΗ λίγο μετά την έξοδο για Βέροια.


Τι έδειξε η πρώτη αυτοψία

Όπως μετέδωσε το Mega, ο εμπειρογνώμονας έφτασε στο σημείο του δυστυχήματος λίγη ώρα μετά το τραγικό συμβάν και διαπίστωσε πως υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι η νταλίκα είχε πρόβλημα στα φρένα της. Αυτό, βέβαια - σύμφωνα με το ρεπορτάζ του σταθμού - είναι μια άτυπη εκτίμηση και αναμένεται να γίνει ενδελεχής έρευνα. Αφού εξεταστεί πλήρως το όχημα τότε θα δοθεί επίσημη απάντηση για το αν αυτή η εκτίμηση πράγματι ισχύει.

Όπως σημειώνει το protothema.gr, η εκδοχή αυτή δεν είναι η μοναδική που εξετάζει η Τροχαία Βέροιας που διεξάγει την έρευνα. Οι αστυνομικοί μιλούν για το ενδεχόμενο ο 39χρονος να κοιμήθηκε πάνω στο τιμόνι και για το λόγο αυτό δεν πρόλαβε να αντιδράσει όταν είδε μπροστά του τα ακινητοποιημένα οχήματα.

Την ίδια ώρα, τη θέση πως ο οδηγός της νταλίκας είχε όλο το χρόνο, αν δε δούλευαν τα φρένα, να μειώσει ταχύτητα και να κάνει ελεγχόμενο ατύχημα, υποστήριξε ένας πραγματογνώμονας τροχαίων δυστυχημάτων μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1.

Μεταξύ άλλων, ο πραγματογνώμονας δήλωσε ότι το πιθανότερο είναι ο οδηγός της νταλίκας να μην έδωσε την απαιτούμενη προσοχή στις ενδείξεις για έργα. «Μάλλον, δεν πρόσεξε τα έργα που γίνονταν και δεν έδωσε την απαιτούμενη προσοχή», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση