iphone app
android app
iphone app android app
Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017
Κριτσωτάκης Μιχάλης

Προγραμματισμός λειτουργίας δομών Ειδικής Εκπαίδευσης


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

Η Ειδική Εκπαίδευση στο σύνολο των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών της στους μαθητές με αναπηρία και οι διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αντικείμενο της ερώτησης βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και Μιχάλης Κριτσωτάκης προς τον αρμόδιο υπουργό.

Οι υπογράφοντες βουλευτές αναφέρουν:

«Η κυβέρνηση, παρά το ότι δεσμεύεται από τους Νόμους και το Σύνταγμα να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας και να μεριμνά για την παροχή δωρεάν δημόσιας ειδικής εκπαίδευσης στους αναπήρους όλων των ηλικιών και για όλα τα στάδια και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, τα τελευταία χρόνια που εφαρμόζει τα μνημόνια της λιτότητας που έχει συμφωνήσει με την Τρόικα, αρνείται να ανταποκριθεί στον ρόλο της μη καλύπτοντας από τη μία τα κενά σε απαραίτητο προσωπικό (εκπαιδευτικό και βοηθητικό) για τη λειτουργία των δομών Ειδικής Εκπαίδευσης, ούτε εξασφαλίζοντας από την άλλη τους απαραίτητους πόρους για τις λειτουργικές τους ανάγκες.

Για την στελέχωση των ΣΜΕΕ, των ΚΕΔΔΥ και των ΕΔΕΑΥ και γενικά των υπηρεσιών και σχολικών μονάδων Ειδικής Εκπαίδευσης με το απαραίτητο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π.), απαιτούνται ειδικότητες: Ψυχολόγων, Κοινωνικών Λειτουργών, Λογοθεραπευτών, Εργοθεραπευτών, Φυσικοθεραπευτών, Σχολικών Νοσηλευτών, Παιδοψυχιάτρων, Παιδονευρολόγων, Επαγγελματικών Συμβούλων, Ειδικών στη Νοηματική Γλώσσα, Ειδικών Επαγγελματικού Προσανατολισμού Τυφλών και Ειδικών στις Δεξιότητες Καθημερινής Διαβίωσης και Κινητικότητας Τυφλών, καθώς και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(Ε.Β.Π).

Με βάση τα στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) και προκειμένου τα Ειδικά Σχολεία, τα ΚΕΔΔΥ και οι ΕΔΕΑΥ να λειτουργήσουν τη νέα σχολική χρονιά 2014-2015, απαιτείται να καλυφθούν 461 κενές οργανικές θέσεις ΕΕΠ και ΕΒΠ στις σχολικές μονάδες ειδικής εκπαίδευσης 1657 τουλάχιστον λειτουργικά κενά (διαπιστούμενα κάθε χρόνο) σε ΕΕΠ και ΕΒΠ, 500 κενά για τη στελέχωση των ΕΔΕΑΥ.

Συνολικά πρόκειται για 2618 τουλάχιστον οργανικά και λειτουργικά κενά σε ΕΕΠ και ΕΒΠ, που θεωρούμε απαραίτητο να καλυφθούν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, με στόχο την διασφάλιση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος στην εκπαίδευση όλων των μαθητών.

Την σχολική χρονιά 2013-2014 οι όποιες παρεμβάσεις του υπουργείου έγιναν αποσπασματικά, με μεγάλη καθυστέρηση, χωρίς μόνιμους διορισμούς, με περιορισμένες προσλήψεις αναπληρωτών μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ πεντάμηνης διάρκειας καθώς και προγραμμάτων του ΟΑΕΔ, γεγονός που προκάλεσε έντονα προβλήματα στη λειτουργία των εν λόγω δομών εκπαίδευσης.

Επειδή, η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας διατείνεται ότι αποτελεί πρωταρχικό της μέλημα και προγραμματίζει το έργο της για την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς χωρίς προβλήματα και κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό,

Επειδή, η μη στήριξη από την Κυβέρνηση των δομών Ειδικής Εκπαίδευσης οδηγεί τους γονείς των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε ιδιωτικά κέντρα και τους επιβαρύνει οικονομικά σε μια εποχή που έχουν μειωθεί τα εισοδήματά τους ή βρίσκονται να έχουν χάσει την εργασία τους.

Επειδή, το κράτος δεσμεύεται από τις διατάξεις του άρθρου 21, παρ. 6 του Συντάγματος, του άρθρου 1 του νόμου 3699/2008 καθώς και του άρθρου 24 του νόμου 4074/2012 της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες, να αναγνωρίζει το δικαίωμα των παιδιών με αναπηρία στην εκπαίδευση, υποχρεούται να λαμβάνει έγκαιρα όλα τα απαραίτητα μέτρα για την διασφάλιση στη πράξη αυτού δικαιώματος.

Ερωτάται ο κ υπουργός:

Πόσα είναι τα οργανικά κενά σε ΕΕΠ και ΕΒΠ συνολικά στις δομές της Ειδικής Εκπαίδευσης και σε ποιες ειδικότητες αφορούν; Πόσα από αυτά προγραμματίζει να καλύψει με μόνιμους διορισμούς; Πότε προγραμματίζει να γίνουν οι σχετικοί διορισμοί;

Πόσα είναι τα εκτιμώμενα λειτουργικά κενά σε ΕΕΠ και ΕΒΠ των δομών της Ειδικής Εκπαίδευσης και σε ποιες ειδικότητες αφορούν; Με ποιον τρόπο προγραμματίζει να τα καλύψει; Πότε προγραμματίζει να γίνουν οι σχετικές προσλήψεις;

Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να προχωρήσει άμεσα η πρόσληψη οδηγών και συνοδών για τις ΣΜΕΕ που διαθέτουν ιδιόκτητα σχολικά λεωφορεία''.

ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Παρακαλούμε να καταθέσει στο Σώμα τους αναλυτικούς πίνακες ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, υπογεγραμμένους από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, στους οποίους πίνακες θα περιλαμβάνονται τα λειτουργικά κενά σε ΕΕΠ και σε ΕΒΠ ανά ειδικότητα.

Οι ερωτώντες και αιτούντες βουλευτές

Ευγενία (Τζένη) Βαμβακά

Γιώργος Πάντζας

Μαρία Κανελλοπούλου

Γιάννης Αμανατίδης

Έφη Γεωργοπούλου-Σαλτάρη

Αϊχάν Καρά Γιουσούφ

Παναγιώτης Κουρουμπλής

Μιχάλης Κριτσωτάκης.

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση