iphone app
android app
iphone app android app
Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2017
Καύσιμα-βενζίνη-αντλία βενζίνης

"Καίνε" τα καύσιμα και φέτος στην Κρήτη


Ημερομηνία δημοσίευσης:
Τελευταία ενημέρωση:

"Καίνε" τους εκδρομείς τα καύσιμα, τα οποία και τον Ιούλιο κινούνται συνεχώς με ανοδική πορεία, με κίνδυνο μέσα στο καλοκαίρι να πιάσουν και πάλι "φωτιά"... τσουρουφλίζοντας τα πορτοφόλια μας. Η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων τραβά την ανηφόρα, φιγουράροντας ήδη στους τιμοκαταλόγους των περισσοτέρων πρατηρίων του Ηρακλείου κατά μέσο όρο στα 1,76 ευρώ το λίτρο. Τιμή που ανεβαίνει από 3 μέχρι και 5 λεπτά, αν επισκεφτούμε τουριστικές περιοχές, που θεωρούνται "τσιμπημένες".

Τα συγκριτικά στοιχεία τιμών καυσίμων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως καταγράφηκαν στις 2 Ιουλίου και μας παρουσιάζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, έρχονται να επιβεβαιώσουν το γεγονός ότι βρισκόμαστε ανάμεσα στις χώρες με τα πιο ακριβά καύσιμα, καταλαμβάνοντας μάλιστα την 7η θέση στην πρώτη 10άδα, με τους δύσμοιρους οδηγούς να βρίσκονται στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, αφού εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να πάνε πουθενά.

Αν αναζητάτε τα πιο φθηνά καύσιμα, θα τα βρείτε μόνο στη Βουλγαρία με μόλις 1,287 ευρώ το λίτρο η αμόλυβδη 95 οκτανίων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία τιμών καυσίμων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην 1η θέση βρίσκεται η Ολλανδία με 1,860 ευρώ μ.ο. το λίτρο την αμόλυβδη βενζίνη. Στη 2η θέση βρίσκεται η Ιταλία με 1,819, στην 3η η Δανία με 1,771, στην 4η το Βέλγιο με 1,678, στην 5η η Πορτογαλία με 1,675, στην 6η η Γερμανία με 1,660, η Ελλάδα στην 7η, όπως είπαμε, με 1,654, η Φιλανδία στην 8η με 1,635, στην 9η η Αγγλία με 1,631 και, τέλος, η Ιρλανδία στη 10η θέση με 1,562 ευρώ.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων, λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία αυτά, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας πως όσο ο τιμές των καυσίμων στη χώρα μας παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, η επιθυμούμενη και προσδοκώμενη ανάπτυξη θα καθυστερήσει. Όπως αναφέρει μάλιστα σε ανακοίνωσή της, «εμείς επιμένουμε ότι με κατά κεφαλή ΑΕΠ κάτω από 75%, διατηρώντας σταθερά την εικοστή θέση μεταξύ των χωρών της Ε.Ε., όταν το Λουξεμβούργο βρίσκεται στην πρώτη θέση με κατά κεφαλή ΑΕΠ 265% και η Γερμανία με 125%, δεν είναι δυνατόν οι τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα, που επηρεάζουν το κόστος παραγωγής αγροτικών και βιομηχανικών προϊόντων, μεταφορών και υπηρεσιών, να παραμένουν στα σημερινά επίπεδα. Τα ελάχιστα επίπεδα φορολογίας για τα καύσιμα προβλέπονται στην Οδηγία 2003/96/ΕΚ και όχι στις συζητήσεις με την τρόικα».

Τέλος, όσον αφορά την τιμή του πετρελαίου Diesel, σύμφωνα με τα στοιχεία τιμών καυσίμων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ακριβότερα φαίνεται να πωλείται στην Αγγλία (1,698 ευρώ) και φθηνότερα στο Λουξεμβούργο (1,204 ευρώ).


«Μεγάλο "αγκάθι" οι φόροι»

Και ενώ λοιπόν ο καταναλωτής εδώ και χρόνια μαζεύει και το τελευταίο λεπτό για να βάλει 5 και 10 ευρώ βενζίνη να πάει ίσα-ίσα στη δουλειά του, κανένας δεν μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο οι οδηγοί να φύγουν για τις διακοπές του Αυγούστου με άλλες τιμές και να επιστρέψουν - προς αγανάκτησή τους - με υψηλότερες, ειδικά αν κινηθούν στην ενδοχώρα, μετά το αλισβερίσι που γίνεται στις πετρελαιοεταιρείες. Χώρια το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει με την επιβολή του Ειδικού Φόρου Καυσίμων, που, όπως λέει και ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Ν. Ηρακλείου Λυκούργος Σαμόλης, εκτινάσσει το "μαύρο" χρυσό στα ύψη.

«Ότι οι τιμές στα καύσιμα έχουν παρουσιάσει μια άνοδο τις τελευταίες ημέρες είναι αλήθεια. Με το θέμα του Ιράκ έχουμε καθημερινά αυξήσεις. Για να έρθει όμως ανάπτυξη, πρέπει να πέσουν οι τιμές, όπως λέει και η Ομοσπονδία. Ευελπιστούμε να μειωθεί η τιμή αν και πολύ φοβούμαστε πως και πάλι θα έχουμε αυξήσεις μέσα στην καλοκαιρινή περίοδο. Μεγάλο αγκάθι όμως τόσο για εμάς όσο και για τον καταναλωτή αποτελεί ο ΕΦΚ, με πάγιο αίτημά μας να συνεχίζει να αποτελεί η μείωσή του. Αρκεί μόνο να σας πω πως στα 50 ευρώ βενζίνη που βάζει ο καταναλωτής, τα 28 ευρώ είναι φόροι». Ο ίδιος σημείωσε παράλληλα πως «με αυτή την κατάσταση ανάπτυξη δεν θα έρθει. Τα πρατήρια συνεχώς θα κλείνουν, η πελατεία συνεχώς θα μειώνεται, ενώ θα χάνονται παράλληλα και πολλές θέσεις εργασίας».

Της Μαρίας Αντωνογιαννάκη

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση