iphone app
android app
iphone app android app
Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΣΤΕΛΙΟΥ

Η ώρα να ανοίξει φτερά το Καστέλι


«Να σταματήσουν κάποιοι να βάζουν το κάρο μπροστά από το άλογο και να αφεθεί το άλογο μπροστά να σύρει το κάρο...» ήταν το μήνυμα που έστειλε μέσω του ραδιοφωνικού αέρα του 98,4 ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου, με φόντο φυσικά τις τελευταίες αποκαλυπτικές εξελίξεις και το κινεζικό επενδυτικό ενδιαφέρον για το έργο. Φυσικά το "άλογο" στην προκειμένη περίπτωση, όπως εξήγησε μιλώντας στον Γιώργο Σαχίνη ο Ζαχαρίας Καλογεράκης, είναι η δημοπράτηση του έργου, χωρίς την οποία είναι όλα "στον αέρα".

«Καταρχήν και μόνο η αποκάλυψη για το ενδιαφέρον των Κινέζων συγκεκριμένης εταιρείας για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου σημαίνει πως το αναπτυξιακό έργο δεν ενδιαφέρει μονάχα την τοπική κοινωνία, το νομό μας και την Κρήτη. Σημαίνει πως ως έργο κεντρίζει το ξένο επενδυτικό ενδιαφέρον. Άρα το ένα είναι αυτό. Είναι θετικό και το κρατάμε. Και βεβαίως το κινεζικό ενδιαφέρον λέει και το εξής: Η λογική της υπομονής - ότι ίσως θα πρέπει να προετοιμάσουμε το έργο, να έρθουν επενδυτές - δεν ισχύει. Ίσως ως χώρα κάποια στιγμή πρέπει να στραφούμε, πέρα από τους κανονισμούς, και σε άλλες οικονομίες. Δεν μπορώ να καταλάβω πραγματικά πώς η Cosco έρχεται στο λιμάνι του Πειραιά και δεν μπορεί να αναλάβει ένα έργο όπως είναι το νέο αεροδρόμιο», ανέφερε με νόημα, σχολιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο του νέου αεροδρομίου ο κ. Καλογεράκης.

«Το θέμα βεβαίως δεν είναι μονάχα το επενδυτικό ενδιαφέρον. Είναι το πού έχει κολλήσει το έργο... Τα τελευταία 2 χρόνια έχουμε κολλήσει σε μια συζήτηση για τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Εμείς, από την πλευρά μας, ως δημοτική Αρχή, είδαμε το εξής απλό... Με βάση τη δεδομένη μελέτη του αεροδρομίου έγινε μια δημοπρασία άγονη. Καμία εταιρεία δεν εμφανίστηκε να καταθέσει προσφορά. Επίσης, είναι σημαντικό ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα ξεκαθάρισε πως με βάση τα δεδομένα αυτά δε χρηματοδοτεί το έργο»...

«Όταν λοιπόν έχεις την ΥΠΑ ως καθ' ύλην αρμόδια να σου λέει επίσημα ότι αρκεί ένας διάδρομος 2.800 μ. Όταν έχεις τη δέσμευση του υπουργείου Υποδομών ότι πάμε σε διάδρομο σε 3.200 μ. Ότι πάμε σε κατασκευή του έργου σε 2 φάσεις, ότι στην α' φάση θα πάμε με βάση την αρχική μελέτη και πως σε μια δεύτερη φάση, εντός μιας 5ετίας αν και εφόσον αυξάνεται η κίνηση κατά 8% κάθε χρόνο, τότε θα ολοκληρωθεί η μελέτη, με την επέκταση του διαδρόμου στα 3.800 μ. Όταν λοιπόν έχεις τα παραπάνω δεδομένα, θα πρέπει να παίρνεις το ρίσκο μιας πολιτικής απόφασης», πρόσθεσε ο κ. Καλογεράκης.

«Ενάμιση χρόνο τώρα γίναμε ξαφνικά όλοι ειδικοί αεροναυπηγοί, αναλωθήκαμε σε μια συζήτηση περί τεχνικών προδιαγραφών και καταλήξαμε σε αυτό που λέγαμε αρχικά ως δημοτική Αρχή. Να γίνει το έργο σε 2 φάσεις κατασκευής. Και να πάμε σε δημοπράτηση . Γιατί η δημοπράτηση είναι κλειδί. Δε μιλάμε για ένα απλό, συνηθισμένο δημόσιο έργο. Όπου γίνεται διαγωνισμός, έρχεται ο ανάδοχος δίνει μια έκπτωση, παίρνει το έργο και τελειώσαμε».

«Η δημοπράτηση εδώ», σημείωσε εμφατικά, «είναι η αρχή για να ξεκινήσει η διαβούλευση μεταξύ των ενδιαφερόμενων εταιρειών με βάση τα ανταποδοτικά και την προσφορά τους. Να ανοίξει ο διάλογος, όπου εκεί πλέον ως τοπικοί φορείς, ως περιοχή, ως Κρήτη θα βάλουμε τα ζητήματα, τα ανταποδοτικά κ.τ.λ. ώστε να φτάσουμε μετά, με όριο 9 μηνών, στη σύμβαση παραχώρησης, η οποία ψηφίζεται και υπογράφεται από τη Βουλή».

Του Μπάμπη Σαββίδη

Κοινοποιήστε

  Εκτύπωση